درمان اختلال یادگیری در کودکان

چگونه می‌توان درمان اختلال یادگیری در کودکان را تسریع بخشید؟

درمان اختلال یادگیری در کودکان، نیازمند صبر و حوصله و دقت بسیار از سوی والدین است. بسیاری از کودکانی که به این معضل دچار هستند، تا پیش از سنین ورود به مدرسه، علائم خود را نشان می‌دهند و می‌توان درمان آنها را شروع کرد. اما شاید بهتر باشد بدانید که این بیماری، نوعی اختلال عصبی است که امکان دارد در سنین نوزادی شروع شود و عامل آن، برخی از بیماری‌های مغز و اعصاب باشد. لذا مراجعه به متخصص یا فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، در این  زمان الزامی است.

اختلال یادگیری کودکان و علت ایجاد شدن آن

درمان اختلال یادگیری در کودکان باید توسط متخصص مغز و اعصاب کودکان انجام شود. البته در مواردی ممکن است نیاز باشد تا پزشکان دیگری هم روی این بیماران کار کنند. اما چیزی که واضح و مشخص است، تشخیص و شروع درمان است که باید توسط متخصص جراح مغز و اعصاب کودکان انجام شود. تشخیص صحیح بیماری، پیمودن نصف راه درمان است. بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان در اصفهان، با اقدامات تشخیصی از جمله معاینه بالینی، تجویز سی تی اسکن یا ام آر آی، می‌تواند به وجود ناهنجاری‌های مغزی پی برده و پیش از بروز مشکلات جدی‌تر، اقدامات درمانی را آغاز کند. درمان اختلال یادگیری در کودکان که نوعی اختلال عصبی به شمار می‌آید، باید زود و به موقع باشد. هماهنگی ارتباط بینایی و حرکتی در این کودکان دچار یک آریتمی یا اختلال است. اگر این کودکان در همان زمان نوزادی و بروز اولین علائم مشکلات مغزی و عصبی، درمان شده بودند، به این اختلال مبتلا نمی‌شدند. برخی از بیماری‌هایی که در زمان نوزادی بروز می‌کنند، می‌توانند زمینه ساز اختلال یادگیری در کودکان باشند. برای مثال می‌توان ناهنجاری استخوانی و بد شکل گرفتن ملاج نوزاد را یکی از همین عوامل دانست. شکل طبیعی ملاج نوزاد باید به گونه‌ای باشد که نه تو رفتگی داشته باشد و نه برجستگی‌های آن به چشم بیاید. این مشکل می‌تواند خود به دلیل بروز بیماری‌های داخلی مغز از جمله هیدروسفالی باشد. تجمع آب در این بیماری یا عفونت پرده مننژ در بیماری مننژیت مغزی، می‌تواند ناهنجاری جمجمه ایجاد کند. این ناهنجاری مستقیما با قشر سطح مغز دارد. سطح قشر مغز نیز مهم‌ترین قسمت مغز در یادگیری به شمار می‌آید و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید، سطح یادگیری پایین می‌آید. سایر بیماری‌های مغز و اعصاب نیز می‌توانند در بروز اختلال یادگیری موثر باشند. بیشتر بخوانید: بهترین متخصص مغز و اعصاب کودکان در اصفهان

تروما به سر و تاثیر آن بر اختلالات یادگیری

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان از آمریکا در اصفهان، معتقد است که تروما و آسیب‌های سر در زمان نوزادی و ابتدای کودکی می‌تواند در سطح یادگیری و فهم کودکان بسیار موثر باشد. برخی از آسیب‌های مغزی را نمی‌توان دست کم گرفت. تاثیر برخی از ضربات به حدی زیاد است که شاید در همان لحظه منجر به خونریزی یا شکستگی نشود اما می‌تواند مغز را دچار مشکلات داخلی کند. بروز علائم اختلال در یادگیری کودکان، به یک شکل و مشترک در میان همه نیست. برخی از کودکان در نوشتن، برخی در خواندن و برخی هم در تحلیل مسائل ریاضی مشکل دارند. حتی در برخی از کودکان علائمی نظیر گم کردن زمان و مکان هم دیده می‌شود. آسیب‌های مختلف در زمان نوزادی و ابتدای کودکی، می‌تواند به شدت در بروز این اختلالات موثر باشد.

درمان اختلال یادگیری در کودکان در اصفهان

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان از آمریکا در اصفهان، چند پزشک انگشت شمار هستند که با مراجعه به بهترین آنها می‌تواند مشکلاتی که پیش زمینه اختلال یادگیری در کودکان می‌باشد را تشخیص و درمان کرد. همیشه و در همه حال باید برای بیماری‌های بسیار جدی از جمله مغز و اعصاب کودکان، به فوق تخصص یا متخصص مراجعه شود. انتخاب یک پزشک با تجربه در این زمینه به شدت در روند درمان کودکان و نوزادان، موثر است. و کلام آخر درمان اختلال یادگیری در کودکان، مسئله‌ای است که باید برای درمان آن، صبر و حوصله به خرج داد. انتخاب پزشک جراح متخصص در این زمینه، کمک بزرگی خواهد کرد. لازم به ذکر است که این کودکان، اصلا از نظر هوشی، کم بهره نیستند. فقط باید راه و روش انجام کارها را به شکل دیگری به آنها آموزش داد.