جراحی صرع در اصفهان

صرع به معنای تشنج های عود کننده در افراد می باشد، در واقع افراد تشنج های مکرر و بدون تحریک را تجربه می کنند. علت این تشنج ها اختلال در عملکرد مغز می باشد. به این معنی که فعالیت الکتریکی در مغز اتفاق نمی افتد و پیام رسانی بین سلول های مغز متوقف و مختل می شود. صرع در افراد مختلف متفاوت ظاهر می شود و علائم بسیار زیادی دارد که ممکن است در همه افراد رخ ندهد. صرع معمولا با دارو قابل درمان می باشد اما اگر دارو بر روی افراد پاسخ مناسبی ندهد پزشکان مجبور به جراحی می شوند. عمل جراحی صرع بر روی بخشی از مغز صورت می گیرد که باعث ایجاد تشنج گردیده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما اطلاعاتی درباره جراحی صرع در اصفهان دهیم.

بیماری صرع

صرع نوعی اختلال مغزی می باشد که با تشنج های مکرر همراه است که گاهی با از دست دادن هوشیاری باعث عملکرد غیر ارادی روده می شود. با فعالیت غیر طبیعی سلول های مغز فرد متشنج شده و دچار اسپاسم عضلانی می گردد و به زمین می افتد. فرد بر روی حرکات خود هیچ تسلطی ندارد و پس از اتمام حمله فرد تا مدتی دچار توهم و گیجی می باشد. از علائم این بیماری می توان به تشنج اشاره کرد که برای فرد بیمار به صورت مکرر اتفاق می افتد. از دیگر علائم صرع می توان به از دست دادن کامل هوشیاری به صورت موقت اشاره کرد. همچنین در این حالت بیمار قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نمی باشد. اسپاسم عضلانی فرد با حرکات شدید دست و پا همراه است و از دهان بیمار کف خارج می شود و به یک نقطه، خیره می ماند. در هنگام تشنج فرد قدرت تکلم خود را نیز از دست داده و ایجاد صداهای نا مفهوم می کند.

جراحی صرع در اصفهان چگونه انجام می شود؟

جراحی صرع در اصفهان

معمولا ناحیه ای از مغز را که منشا تشنج می باشد در جراحی صرع از بین می برند تا بیمار بتواند سلامتی خود را به دست آورد. جراحی صرع اولین روش درمانی نیست و پزشک با توجه به شرایط بیمار ابتدا با دارو درمان را آغاز می کند. پس از طی دوره های دارویی اگر پیشرفت چشمگیری در سلامتی فرد بیمار رخ ندهد پزشک مجبور به جراحی خواهد شد. در صورت عدم کنترل صرع فرد دچار افسردگی و اضطراب، تاخیر رشد در کودکان و کاهش مهارت تفکر می گردد. همچنین به دلیل تشنج های پی در پی فرد بیمار ممکن است دچار آسیب های جسمی گردد.

مراقبت های بعد از جراحی

از خطرناک ترین و پیچیده ترین جراحی ها، جراحی صرع می باشد که باید توسط پزشک حاذق و با تجربه انجام شود. در این جراحی نیاز به مراقبت هایی است که افراد با رعایت آن می توانند سلامت کامل خود را به دست آورند. بیمارانی که جراحی صرع انجام می دهند باید به مدت 2 الی 4 روز در بیمارستان بستری باشد و 6 تا 8 هفته از خانه خارج نشوند تا دوره درمان آنها کامل شود. محل زخم باید تمیز نگه داشته شود و به وسیله یک پزشک چک شود. بیمار تا دو هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های سنگین خودداری نماید. مصرف دارو ها در زمان مقرر الزامی می باشد.

عوارض

از عوارض جراحی صرع می توان به مشکلات مربوط به حافظه و تکلم اشاره کرد. همچنین افرادی که این جراحی را انجام می دهند دچار سر درد های خفیف تا شدید می گردند و در برخی از افراد سکته نیز ممکن است اتفاق بیفتد. مشکلات بینایی، افسردگی و تغییرات خلق و خو نیز از عوارض احتمالی این جراحی می باشد. پزشکان تمام تلاش خود را انجام می دهند که یک عمل موفقیت آمیز داشته باشند و عوارض احتمالی پس از عمل را، به کمترین میزان برسانند. جراحی صرع در اصفهان نیز به وسیله پزشک های متعهد و مجربی صورت می گیرد. دکتر علی ریاضی یکی از پزشکان مجرب در این حوزه می باشد که به درمان بیماران کمک شایانی کرده است.