• info@dr-riazi.com
  • 03132240943 و 09925062005

علت دیر راه افتادن کودکان چیست

علت دیر راه افتادن کودکان چیست؟

طبیعت هم مثل ما تقویمی دارد. در تقویم طبیعت وقتی یک کودک دیر راه می افتد آن برگ از تقویم طبیعت کنده نمی شود تا زمانی که والدین برای یافتن پاسخ: علت دیر راه افتادن کودکان چیست به پزشک مراجعه کنند! این اتفاق می تواند علل گوناگونی داشته باشد که دیستروفی عضلانی، فلج مغزی و دیگر دلایل ژنتیکی می توانند در این تاخیر دخالت داشته باشند. بر اساس تقویم طبیعت یک کودک طبیعی باید بین 12 ماهگی تا 1 سالگی راه افتادن را خیزان و افتان و از راه آزمون و خطا آغاز کرده باشد. اگر کودکی در این بازه زمانی هنوز راه افتادن را شروع نکرده باشد از وجود یک بحران درونی خبر می دهد. اما با پیشرفت هایی که در جراحی مغز و اعضای کودکان روی داده است همه این مشکلات به شکلی معجزه آسا درمان پذیر شده اند. دقیق تر شدن ابزارهای جراحی نیز به عنوان مکملی برای مهارت های پزشکی، کودکان بیمار را روز به روز به زندگی طبیعی نزدیک تر می سازد. در ادامه همراه ما باشید در سایت دکتر علی ریاضی.

علت دیر راه افتادن کودکان چیست

علت دیر راه افتادن کودکان چیست

 

نشانه ها و علت دیر راه افتادن کودکان چیست؟

علت دیر راه افتادن کودکان چیست بیایید نگاهی به برخی از علل بیندازیم. خیلی از نارسایی هایی که در ساختار عصبی مغز کودک رخ می دهد خود را در نشانه شناسی زیر نشان می دهد:

  • سردرد مزمن، تهوع و استفراغ
  • نوعی ضعف و قفل شدن عضلانی در ساق ها و دست ها یا هر دو
  • کاهش قدرت حواس شنیداری و بویایی
  • تقلیل قدرت های دیداری یا آشفتگی های بصری
  • حمله های تنفسی یا آشفتگی های نبضی که ممکن است در اثر فشار به ساقه مغز ایجاد شده باشد.
  • کودک حساسیت های پوستی خود را از دست می دهد و سرما و گرما را تشخیص نمی دهد.
  • فقدان قدرت سخنگویی و کاهش قدرت درک و فهم.

بیشتر بخوانید: درمان هیدروسفالی در نوزادان

دوران بارداری و ناهنجاری های ژنتیک

اگر بخواهیم به سوال علت دیر راه افتادن کودکان چیست دقیق تر بپردازیم باید به دوران بارداری برگردیم. همه این عوامل نشانه هایی هستند که در حوزه تخصصی متخصص جراحی مغز و اعصاب قرار دارند. البته بارزترین شکل این ناهنجاری ها خود را در دیر راه افتادن کودکان نشان می دهد و معمولا این معضل یعنی دیر راه افتادن کودکان، خود را زودتر از بقیه نشان می دهد. گر چه همه این ناهنجاری ها همچون یک شبکه عمل می کنند و دارای علل مشترکی هستند. البته خیلی از این مشکلات به دوران بارداری مادر بر می گردند. برخی از این علل عبارتند از:

  • مادر در دوران بارداری در معرض خیلی از سموم یا برخی از عفونت ها قرار گرفته است
  • جنین در معرض بسیاری از اپیدمی ها مانند مننژیت یا انسفالیت یا سیتومگالوویروس قرار گرفته باشد.
  • سر جنین در زمان بارداری آسیب دیده باشد.
  • کودک ممکن است که به بیماری راشیتیسم یا نرم استخوانی مبتلا شده باشد.

علت دیر راه افتادن کودکان چیست

علت دیر راه افتادن کودکان چیست

 

سرچشمه و علت دیر راه افتادن کودکان چیست پزشکان پاسخ می دهند!

پاسخ به علت دیر راه افتادن کودکان چیست به چند مرحله نیاز دارد. در تخصص جراحی مغز و اعصاب کودکان و زمانی که یک متخصص جراحی و مغز کودکان بخواهد به سرچشمه ها بپردازد، سرچشمه بیماری هایی که به دیر راه افتادن کودکان منجر می شود به دو گروه ساده و پیچیده تقسیم می کند. در نوع پیچیده این نوع سرچشمه ها ما با معضلاتی مانند ورم غده صنوبری، شبکه کوروئید، مدولوبلاستوما، تومورهای جنینی، گلیوما، اپندیموما و کرانیوفارنژیوم مواجه می شویم.

متخصص جراحی مغز و اعصاب با کمک روش های فوق تخصصی خود و ابزارهای دقیقی که در اختیار دارد، کودک را معاینه می کند و علت دیر راه افتادن کودکان چیست را با کمک این ابزارها تشخیص می دهند. کودک از هر حیث بررسی می شود تا علت این رشد غیر طبیعی در وی تشخیص داده شود. مطب دکتر ریاضی با دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار دارد، به آسیب شناسی این نارسایی می پردازد. در روند معاینه کودک بیمار چندین مرحله توسط دکتر ریاضی آزموده می شود:

  1. مرحله معاینه کلینیکی: در این مرحله پزشک متخصص بررسی های اولیه ای را برای رسیدن به تشخیص اولیه انجام می دهد.
  2. آزمایش واکنش های عصبی اعضا: یکی دیگر از آزمایشهایی که برای پاسخگویی به علت دیر راه افتادن کودکان چیست به آن متوسل می شوند، آزمایش واکنش های عصبی اعضا است. در این مرحله پاسخگویی اعضای بدن به محرک ها سنجیده می شود.
  3. آزمایش خون: در این مرحله پزشک آزمایش خون را تجویز می کند تا گلبول های سفید، ویروس ها، قند خون و هورمون های بدن بررسی شوند.
  4. سی تی اسکن: در اینجا متخصص سی تی اسکن را تجویز می کند تا با کمک تکنولوژی های دقیق پزشکی، محل بیماری را با دقتی زیاد مشخص کند. با کمک سی تی اسکن مشخص می شود که عارضه ورمی است یا در اثر تصادف یا عفونت پدید آمده است.
  5. دستگاه فراصوتی: این دستگاه وسیله ای فوق العاده برای تشخیص بیماری هایی است که مستقیما در حوزه دکتر ریاضی یعنی تخصص جراحی مغز و اعصاب کودکان یعنی علت دیر راه افتادن کودکان چیست می باشد.
  6. تصویربرداری پرتو مغناطیسی: این دستگاه چیزی شبیه دستگاه کیمیاگری پزشکان مدرن است و پزشکان برای پاسخ دادن به علت دیر راه افتادن کودکان چیست تکیه زیادی بر آن دارند. با کمک این دستگاه دیگر تشخیص مشکلات مربوط به ستون فقرات و نخاع به سادگی امکان پذیر است و کودکانی که در اثر این عارضه در راه رفتن مشکل دارند، به سادگی درمان می شوند.
  7. برداشتن نمونه ای از بافت بخش آسیب دیده. این کار به متخصص امکان می دهد که با تجزیه و تحلیل بخش آسیب دیده بهترین روش را برای درمان و معالجه علت دیر راه افتادن کودکان چیست تشخیص دهند.
علت دیر راه افتادن کودکان چیست

علت دیر راه افتادن کودکان چیست

آینده ای بدون بیماری!

با پیشرفتی که در پزشکی و تخصص های نوینی چون جراحی مغز و اعصاب و فوق تخصص جراحی اعصاب کودکان پدید آمده است، دیگر هیچ کودکی، زندگیش را با درد و رنج آغاز نخواهد کرد. این وعده ای است که علم به ما می دهد! آیا در آینده کسی خواهد پرسید: علت دیر راه افتادن کودکان چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

ارسال دیدگاه