• info@dr-riazi.com
  • 03132240943 و 09925062005

درمان تومور مغزی در کودکان

جهت رزرو نوبت با ما تماس بگیرید

 03132240943 و 09925062005

راه های درمان تومور مغزی در کودکان:

درمان تومور مغزی در کودکان به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه این مطلب به انواع روش های درمان تومور مغزی در کودکان می پردازیم.

عمل جراحی:

اولین راه درمان تومور مغزی در کودکان جراحی است. اگر تومور مغزی در محلی قابل دسترس برای جراحی قرار داشته باشد، جراح مغز و اعصاب تلاش می کند تا بیشترین میزان تومور را از بین ببرد. در برخی موارد، تومور ها کوچک هستند و به راحتی از بافت مغزی اطراف جدا می شوند. اما در موارد دیگر، تومور ها از بافت اطراف جدا نمی شوند و یا ممکن است در نزدیکی قسمت های حساس مغز قرار داشته باشند که جراحی را خطرناک می کند. در این موارد، جراح مغز و اعصاب اطفال تا حد امکان تومور را بر می دارند. گاهی اوقات حتی حذف بخشی از تومور مغزی می تواند به کم شدن علائم و نشانه ها کمک کند. جراحی تومور مغزی کودکان همانند سایر جراحی ها عوارضی مانند عفونت یا خونریزی به دنبال دارد. برخی دیگر از خطرات ممکن است به قسمتی از مغز کودک بستگی داشته باشد که تومور در آن محل قرار دارد. برای مثال، جراحی بر روی توموری که در نزدیکی اعصاب متصل به چشم قرار دارد، می تواند خطر از دست دادن بینایی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

رادیوتراپی سنتی:

در پرتودرمانی از پرتو های پرانرژی برای حذف سلول های تومور استفاده می شود. پرتودرمانی ممکن است توسط یک دستگاه خارج از بدن انجام شود یا در موارد بسیار نادر، پرتودرمانی ممکن است در داخل بدن نزدیک تومور مغز قرار گیرد. پرتودرمانی خارجی این قابلیت را دارد که فقط بر بخشی از مغز کودک شما که تومور در آن قرار دارد، متمرکز شود. پرتودرمانی کل مغز معمولاً برای درمان سرطانی استفاده می‌شود که از جای دیگری در بدن به مغز سرایت کرده است.

رادیوسرجری:

رادیوسرجری استریوتاکتیک از پرتو های متعدد برای ارائه یک روش پرتودرمانی بسیار متمرکز به منظور از بین بردن سلول‌های تومور در یک ناحیه بسیار کوچک استفاده می‌کند. هر یک از پرتوهای تابش قدرت کمی دارند، اما هنگامی که این پرتو ها در تومور مغزی روی یک نقطه خاص تمرکز می کنند، دوز بسیار زیادی از تابش را دریافت می کنند تا سلول های تومور را از بین ببرند. انواع مختلفی از فناوری در جراحی رادیویی استفاده می شود که پرتو برای درمان تومور های مغزی ارسال می کند، مانند چاقوی گاما یا شتاب دهنده خطی. رادیوسرجری معمولاً در یک جلسه انجام می شود.

شیمی درمانی:

شیمی درمانی از دارو ها برای از بین بردن سلول های تومور استفاده می کند. اگرچه این دارو ها را می توان از طریق خوراکی و به شکل قرص مصرف کرد، اما این دارو ها معمولاً به صورت داخل وریدی (شیمی درمانی وریدی) در کودکان مبتلا به تومور های مغزی تجویز می شود. عوارض جانبی شیمی درمانی رابطه مستقیمی با نوع و دوز دارو دارد. عوارض جانبی عمومی شیمی درمانی شامل حالت تهوع، استفراغ، ریزش موقت مو و کاهش تولید سلول های خونی (سرکوب میلوسکوپی) است.

درمان دارویی هدفمند:

درمان های دارویی که به صورت هدفمند تجویز می شوند، روی سلول های سرطانی تمرکز می کنند. تنوع دارویی بسیار بالا است اما در حال حاضر دارو های اورولیموس، دابرافنیب، ومورافنیب و ترامتینیب بسیار مصرف می باشند و نتیجه های خوبی به دنبال داشته اند.

آزمایشات بالینی:

کارآزمایی‌های بالینی، مطالعات درمان‌های جدید هستند. این مطالعات ممکن است به فرزند شما این فرصت را بدهد که آخرین گزینه های درمانی را امتحان کند، اما خطرات عوارض جانبی ممکن است شناخته نشده باشد.

درمان تومور مغزی در کودکان بوسیله پرتو پروتون:

درمان با پرتو پروتون، دوزهای بالاتری از تشعشع را به تومور های مغزی می‌رساند و قرار گرفتن در معرض تشعشع را در بافت‌های سالم مجاور به حداقل می‌رساند. درمان با پرتو پروتون مخصوصاً برای کودکان مبتلا به انواع خاصی از تومور های مغزی مفید می باشد، زیرا مغز کودکان در حال رشد و تکامل است و به اثرات دوز های کم تابش می تواند واکنش نشان دهد. درمان تومور مغزی کودکان در اصفهان به وسیله پرتو پروتون روز به روز در حال افزایش است.

درمان تومور مغزی در کودکان در اصفهان

برای درمان تومور مغزی در کودکان در اصفهان میتوانید با مطب دکتر ریاضی تماس بگیرید.   بیشتر بخوانید: علائم تومور مغزی در کودکان
به این مطلب امتیاز دهید

ارسال دیدگاه