• info@dr-riazi.com
  • 03132240943 و 09925062005

جراحی چسبندگی نخاع

جهت رزرو نوبت با ما تماس بگیرید

 03132240943 و 09925062005

چسبندگی نخاع مادرزادی

چسبندگی نخاع مادرزادی یک اختلال نورولوژیک است که با کشیدگی نخاع همراه است. جراحی چسبندگی نخاع یک روش درمانی تهاجمی است که برای رهاسازی نخاع و رفع کشش آن انجام می گیرد. ایجاد باندهای غیرطبیعی در بخش های مختلف نخاع به عنوان پاتولوژی اصلی در بروز این اختلال کانژنیتال در نظر گرفته می شود. در برخی از نوزادان هنگام تولد، یکسری اتصالات غیر طبیعی در نخاع تشکیل می شوند. در حالت عادی، با افزایش سن کودک، طول ستون فقرات نیز افزایش می یابد؛ همزمان با افزایش قد، نخاع نیز بالاتر می رود و در حد مهره های L2-L3 قرار می گیرد. باندهای تشکیل شده در چسبندگی نخاع، مانع بالا رفتن نخاع همزمان با رشد کودک و افزایش قد می شوند؛ در نتیجه نخاع تحت کشش شدیدی قرار می گیرد و آسیب می بیند. برخی از شایع ترین عوارض ناشی از چسبندگی نخاع شامل: ناتوانی در کنترل ادرار، ضعف عضلات به ویژه عضلات پا و درد رادیکولر کمر به پا، هستند. چسبندگی نخاع مادرزادی می تواند در اوایل بیماری با علائم دیگری نیز همراه باشد. یک پزشک حاذق می تواند با دیدن برخی نشانه های موجود در معاینه فیزیکی، به وجود اختلالات نخاعی در نوزاد مشکوک شود. دکتر ریاضی پزشک فوق تخصص جراحی کودکان در اصفهان، در رابطه با علائم هشدار دهنده در نوزادان بیان می کند: با دیدن علائمی مانند توده ی مو در ناحیه ی دورسال، دیفکت های پوستی یا تغییرات رنگ آن، می توان به وجود اختلال هایی مانند چسبندگی مادرزادی نخاع شک کرد. بنابراین نخستین گام برای تشخیص و جراحی چسبندگی نخاع، مراجعه به یک پزشک حاذق است. در ادامه به بررسی دقیق مراحل جراحی و درمان این اختلال نورولوژیک می پردازیم.

جراحی چسبندگی نخاع در اصفهان

معاینه فیزیکی در کودکان

معاینه فیزیکی در کودکان

جراحی چسبندگی نخاع در اصفهان توسط و دکتر ریاضی پزشک فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب کودکان، انجام می گیرد. با توجه به اینکه هرچه سن بروز و تشخیص چسبندگی نخاع کمتر باشد، احتمال موفقیت جراحی آن بیشتر است؛ مراجعه در مراحل ابتدایی بیماری با شانس بالاتر برای درمان موفقیت آمیز همراه است. تشخیص به موقع یک بیماری تا حدود زیادی به مهارت و سطح علمی پزشک معالج بستگی دارد. دکتر ریاضی یکی از بهترین جراحان مغز و اعصاب در حوزه ی کودکان است. ایشان با انجام جراحی های موفق خود توانسته است سیر زندگی بسیاری از کودکان را تغییر دهد. فرایند جراحی چسبندگی نخاع با انجام بررسی های اولیه مانند MRI آغاز می شود. پس از آن با هماهنگی سرویس بیهوشی و آماده سازی تیم جراحی، کودک به اتاق عمل منتقل خواهد شد. برای کاهش استرس و بی قراری کودک میتوان از داروهای سداتیو جهت آرام بخشی استفاده کرد. چسبندگی نخاع مادرزادی مانند سایر اختلالات ستون فقرات در پوزیشن پرون و تحت بیهوشی، انجام می گیرد. با آزادسازی اتصالات غیر طبیعی در نخاع، spinal cord کودک دکمپرس شده و فشار از روی آن برداشته می شود. پس از اتمام جراحی نیز بر اساس نظر پزشک متخصص، ویزیت های دوره ای جهت فالوآپ بیمار در نظر گرفته خواهد شد. بیشتر بخوانید: درمان آکندروپلازی

عوارض جراحی در چسبندگی نخاع مادرزادی

در صورتی که جراحی چسبندگی نخاع در شرایط استریل و با رعایت پروتکل های میکروب زدایی انجام نگیرد، بروز عفونت یکی از عوارض جدی این عمل به شمار می رود. در صورتی که جراح از تبحر کافی برخوردار نباشد، احتمال باقی ماندن باندهای اضافی و در نتیجه عدم بهبودی، وجود دارد. به ندرت دیده شده که آسیب های نخاعی در طی عمل جراحی رخ داده و منجر به بروز نواقص عصبی در کودک شده اند. بنابراین با انتخاب یک پزشک ماهر و مراجعه به بیمارستان مجهز، می توانید تا حدود زیادی از بروز عوارض ناشی از جراحی پیشگیری کنید.

کلام آخر

دکتر ریاضی با داشتن سابقه زیاد در زمینه ی جراحی های چسبندگی نخاع مادرزادی در اصفهان، یکی از مجرب ترین پزشکان در این زمینه می باشد. وب سایت آقای دکتر با آدرس /https://dr-riazi.com جهت پاسخگویی و نوبت دهی برای بیماران عزیز در نظر گرفته شده است.  
به این مطلب امتیاز دهید

ارسال دیدگاه